7 dolog, amivel biztosan kitűnhetsz a kollégák közül

2018. február 21. 15:12 - Haffner Péter

hackyourself-hogyan-tudsz-kitunni-928-500-jpg_1.jpg

Munkabírás, precizitás. Fontos dolgok a munkahelyen. De nehéz velük kitűnni, mert valljuk meg jogosan, elég alapvető dolgok. De akkor mivel tudsz kitűnni? Mivel tudod megmutatni, hogy komolyabb pozícióban, komolyabb felelősség mellet is lehet Rád számítani?

7 dolog biztosan segíthet Neked. Ezek is elég alapvetőek lennének, viszont a napi gyakorlat azt mutatja, hogy nem is annyira rendszeres vendégek a munkahelyeken. Éppen ezért áll nagy lehetőség előtted. Mivel a vezetők a hétből minden egyes pontot nagyra értékelnek, könnyen pozitív színben tűnhetsz fel.

1. Javaslatok

Mikor fogalmaztad meg utoljára, hogy miben lehetne változtatni és hogyan? A napi mókuskerék mellett legyen időd gondolkodni, hogyan lehetne javítani a folyamatokon! Egy innovatív ötlet nagyon jó bizonyítéka, hogy előremutatóan gondolkodsz.

2. Alternatívák ajánlása

Ha úgy érzed, hogy kicsit tanácstalan a főnököd, nehezen tud dönteni, dolgozz ki neki alternatívákat! Nagyon hálás lesz a plusz információkért, a lehetőségekért! Könnyebben tud dönteni, segíted a munkáját. Rólad pedig azt fogja gondolni, hogy elkötelezett vagy és minden erőddel egy adott helyzet megoldására törekedsz.

3. Értelmes kérdések

Ha kapsz egy feladatot, akkor gondold át alaposan! A felesleges kérdéseket hanyagold, viszont ha valami nem tiszta, vagy pontosításra van szükséged, akkor kérdezz bátran! Ez azt üzeni ez Rólad, hogy érzed a feladat súlyát és mindenképpen jó végeredményt szeretnél, ami nagyon jó pont a vezetődnél.

4. A racionális nem

Ha mindenre igent mondasz, akkor ne lepődj meg, hogy hamar túlterhelt leszel. És persze a feladatok sem jó minőségben kerülnek ki a kezedből. Ez a két dolog nem csak Neked, de a főnöködnek sem jó. Persze van, amikor nem lehet nemet mondani, ezt érezni kell. De sokszor bizony lehetne. Fontos, hogy a „Nem” mellé kínálj alternatívát, fogalmazz meg javaslatokat!

5. Szakmai tippek bedobása

Bármilyen területen dolgozol, olvass, tájékozódj, tanulj! Ez nem csak képzéseket jelent, hanem mondjuk egy beszélgetést szakmai kérdésekről egy ismerősöddel, aki hasonló területen dolgozik. A tippeket, trükköket, megoldásokat aztán kamatoztathatod a saját munkahelyeden.

6. A lehet Rád számítani faktor

Van, amikor a vezető is megszorul. Nincs ember, nincs szaktudás éppen. Nyitott szemmel érdemes járnod, figyelni ezeket a helyzeteket. Akkor is kifizetődő jelentkezni és elvállalni egy adott feladatot, ha az a számodra többlet energiával, túlórával, plusz utazással jár. Ugyanis ez azt üzeni Rólad, hogy még a nehéz szituációkban is lehet Rád számítani.

7. Régi probléma megoldása

Minden cég életében, minden pozícióban vannak régi problémák. Olyan dolgok, amikbe már többeknek beletörött a foga. Amelyek megoldása sok energiát szabadítana fel, vagy éppen időmegtakarítás, esetleg a munkakörülmények javulása lenne az eredmény. Nézd meg mik a lehetőségeid, gondolkodj, aztán jöhet a megoldás!

Ha nem elégszel meg a jelenleg pozícióddal, fizetéseddel és szeretnél előre lépni, ahhoz először Neked kell cselekedned. Munkát kell betenned és csak aztán várhatsz többet. Viszont lényeges, hogy ne csak még több túlórával bizonyíts, hanem tűnj ki a kollégák közül a fenti 7 ponttal! Így meg tudod mutatni a megoldás orientáltságod és az elkötelezettséged. Hogy lehet Rád számítani hosszú távon!

 

komment
süti beállítások módosítása